Dziewczyny, ćwiczcie ramiona!

0 votes

Formy fitnessu cieszące się szczególną popularnością wśród kobiet, takie jak aerobik, pilates czy callanetics, zwykle kładą największy nacisk na mięśnie brzucha, pośladków i ud, niejednokrotnie zaniedbując ramiona. Co gorsza, bywa, że kobiety same obawiają się wykonywania intensywnych ćwiczeń ramion, sądząc, że zbyt rozbudowane mięśnie ramion pozbawią je kobiecości i nadadzą im „męski” wygląd. Ze szczególną niechęcią kobiety często traktują ćwiczenia z hantlami, kojarzone są one bowiem nieodłącznie z typowo „męskim”, siłowym treningiem.  Tymczasem te zaniedbane partie mięśni maja – niestety! – spore tendencje do pokrywania się cellulitem i tkanką tłuszczową. Warto więc przy okazji każdego treningu poświęcić kilka minut na ich ukształtowanie.

 

Zestaw ćwiczeń z hantlami dla kobiet

Przede wszystkim pozbądźmy się mylnego przekonania, że ćwiczenia z ciężarkami pozbawią nas kobiecości i nadadzą naszym ramionom „typowo męską” masywność. Kobiecy organizm nie produkuje przecież tak dużej ilości naturalnego testosteronu, więc nie tak szybko mięśnie ramion rozbudują się do nadmiernych rozmiarów. Chcąc szybko i efektywnie wyrzeźbić ramiona,  najlepiej jest po prostu przekonać się do ciężarków. Sprawią one, że uzyskamy pożądane efekty o wiele szybciej, niż ćwicząc bez żadnego obciążenia. Poniżej prezentujemy kilka prostych ćwiczeń, które prędko nadadzą Twoim ramionom pożądany kształt.

  1. Trzymając w dłoniach hantle o odpowiednim ciężarze ( wystarczy 1 kilogram!) , z  rękami wyprostowanymi w łokciach wykonujemy krążenia ramion w przód i w tył.
  2. Trzymając w dłoniach hantle pochylamy się do przodu i równocześnie unosimy bokiem proste w łokciach ręce do pozycji poziomej, a następnie opuszczamy je w sposób kontrolowany.
  3. Trzymając w dłoniach hantle uginamy naprzemiennie ręce.
  4. Stojąc na lekko ugiętych nogach podpieramy się jedną ręką o kolano, a drugą, trzymającą  ciężarek, ugiętą mocno w łokciu podnosimy wysoko do góry za siebie. Rękę z obciążeniem prostujemy i zginamy starając się przy tym nie przesuwać łokcia.
  5. Trzymając w rękach hantle unosimy jednocześnie obie ręce nad sobą na kształt litery „V”.

 

 

Pozbądź się uprzedzeń!

Warto więc pozbyć się uprzedzeń i zadbać nie tylko o brzuch, nogi i pośladki. Wysportowane, pięknie ukształtowane ramiona na pewno w żaden sposób nie „zrujnują” naszego wyglądu. Wręcz przeciwnie – dodadzą nam siły, wdzięku i pewności siebie.

Autor: Łukasz Gołąb

Share This Post On