Kiedy stosować gryf prosty podczas ćwiczeń?

0 votes

Gryf prosty to jedna z tych rzeczy, które znajdują się w każdej siłowni. Wraz z odpowiednio dobranym obciążeniem są niezwykle skutecznym sposobem na rozwijanie mięśni w różnych partiach ciała. Poza treningiem górnych partii, gryf prosty można wykorzystywać także do rozwijania mięśni dolnych części ciała. Oczywiście należy dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń jak również dopasować właściwe obciążenie. W przypadku ćwiczeń takich jak na przykład przysiady z obciążeniem gryf prosty sprawdza się znacznie lepiej niż gryf łamany, gdyż umożliwia znacznie wygodniejsze umieszczenie ciężaru na barkach. Oczywiście skuteczność zależy także od obciążenia, to zaś powinno bez problemu dawać umieścić się na gryfie. Zazwyczaj stosuje się przede wszystkim zaciski, które uniemożliwiają spadanie krążków obciążenia z sztangi. Niektóre gryfy są gwintowane, co powoduje że zamiast zacisków stosuje się specjalne nakręcane krążki, mające na celu zaciśniecie znajdującego się na gryfie ciężaru. gryf prosty

Czym kierować się przy zakupie?

Najlepiej jest decydować się na zakup gryfu jak również obciążenia z tej samej firmy. Jest wtedy pewność, że elementy będą do siebie bez najmniejszych problemów pasować. Obecnie gryfy często pokrywane są materiałami, które sprawiają że o wiele lepiej leżą one w dłoniach i nie ślizgają się. Można także bez problemu dokupić specjalne osłony na gryf, które zakłada się w miejscu, gdzie ma on kontakt z plecami, jeżeli stosuje się go na przykład do wykonywania przysiadów z obciążeniem.

Efektywny trening

Gryf prosty stosowany jest bardzo powszechnie, jednakże coraz częściej do wielu ćwiczeń, zwłaszcza tych, które dość mocno obciążają dłonie o nadgarstki zaczyna stosować się gryfy łamane. Dowiedziono bowiem, że odpowiednio wygięty gryf przede wszystkim o wiele mniej obciąża nadgarstki, co przekłada się na miej kontuzji podczas wykonywania ćwiczeń. Wybierając go nie można zapominać o odpowiedniej jego długości. Zbyt długi bowiem będzie powodem nadmiernych i niepotrzebnych obciążeń. Za krótki może sprawiać problemy podczas wykonywania ćwiczeń, narażając ćwiczącą osobę nawet na to, iż uderzy się o znajdujące się na gryfie obciążenie. Poza długimi gryfami, które wykorzystywane są jako sztanga, bardzo popularne są także krótkie. Ich stosowanie umożliwia tworzenie hantli o dowolnej wadze i wykorzystywanie ich do efektywnych ćwiczeń bicepsów oraz innych mięśni górnych partii ciała. Jeżeli ktoś nie ma pewności, który gryf będzie dla niego najlepszy, powinien skorzystać z pomocy specjalistów. Profesjonalni trenerzy bez problemu będą w stanie dobrać je do potrzeb każdego ćwiczącego.

Autor: Maciej Mazurkiewicz

Share This Post On