Naturalne suplementy

0 votes

Witaminy i minerały pomagają naszemu organizmowi prawidłowo  i dobrze funkcjonować. Oczywiście możemy przyjmować je pod postacią tabletek i wszelakich  suplementów dostępnych w każdej aptece, ale może warto tez zastanowić sie nad naturalnymi suplementami.

Naturalne witaminy
Jak dobrze wiadomo witaminy są najbardziej sprzyjającymi składnikami dla naszego organizmu i jak wcześniej wspomniano jego prawidłowego funkcjonowania . Zamiast jednak faszerować sie gotowymi tabletkami warto postawić na naturalne składniki zawarte w owocach, warzywach i innych produktach spożywczych.  Przed nami krótki spis wszystkich witamin, o których powinniśmy wiedzieć cokolwiek. Witamina A, która wzmacnia nasza odporność i chroni przed cholesterolem zawarta jest surowej marchewce oraz suszonych morelach. Witamina B chroniąca przed nowotworami, miażdżyca oraz poprawiająca trawienie jest zawarta w żółtym serze, mleku oraz orzechach włoskich.

Witamina C wzmacnia odporność, działa odtruwająco, a można ja znaleźć w pomarańczach i innych cytrusach, czerwonej papryce, zielonej pietruszce. Witamina D ma bardzo dobry wpływ na ludzka psychikę, niweluje stany depresyjne, możemy ja znaleźć w rybach takich jak śledzie. makrele, łosoś. Witamina H poprawia przede wszystkim wygład skory i włosów. Możemy znaleźć ją w migdałach i orzechach. Witamina E to jedna z najlepszych witamin, posiada bardzo dużo zdrowotnych właściwości. Głownie znajdziemy ja w słoneczniku i dyni.

Inne substancje odżywcze
Jeżeli chodzi o naturalne suplementy to oprócz witamin istnieją również inne substancje bardzo korzystnie wpływające na nasz organizm. Znajdziemy je również we wszelkich produktach spożywczych. Należą do nich: cynk, wapń, żelazo, chrom, potas, magnez, fosfor. Potas i chrom znajdziemy w gotowanych ziemniakach. Magnezu dostarczy nam pieczywo pełnoziarniste. Fosfor w głównej mierze znajdziemy w białej fasolce. Wapń znajduje sie praktycznie we wszystkich produktach mlecznych, a także w gotowanych brokułach. Cynk natomiast znajduje sie w owocach morza i mięsie wolowym.

Autor: Łukasz Gołąb

Share This Post On