Potreningowe posiłki

0 votes

Aby wspomóc regenerację mięśni po treningu, nie musisz od razu sięgać po chemicznie tworzone odżywki białkowo-węglowodanowe. Jeżeli trenujesz 3 razy w tygodniu, a twoim głównym celem jest redukcja tłuszczu to powinieneś sięgnąć po lekką potreningową przekąskę, która pomoże ci w regeneracji.

Zadaniem potreningowego posiłku jest 9712013330_da3609bd04jak najlepsze wykorzystanie okienka metabolicznego. Jest to czas, podczas którego białko lepiej się wchłania. Węglowodany proste w połączeniu z białkiem są zdecydowanie lepiej przyswajalne, niż samo białko.

Białko

Naprawia mikrouszkodzenia we włóknach mięśniowych, powstających naturalnie podczas wysiłku fizycznego.

Węglowodany

Mają za zadanie uzupełnić zużyty glikogen magazynowany w mięśniach i wątrobie.

Uwaga!

Nie powinno omijać się posiłku w nadziei, że się szybciej schudnie. Może to wpłynąć na złą regenerację ciała i duszy, ponieważ organizm nastawi się negatywnie na sytuację, w której jest narażony na uszkodzenie. Mięśnie mogą być obolałe, a cała motywacja do treningu zniknie po 30 minutach.

Jogurt naturalny, maliny i jagody

Naturalna mieszanina serwatki i kazeiny znajdująca się w nabiale jest naturalnym źródłem wapnia. Jest on kluczowy do prawidłowej pracy mięśni. Uzupełnia też magnez. Jego niedobór może skutkować w częstych skurczach mięśni. Maliny nie tylko mają wysoki wskaźnik błonnika pokarmowego ale także dostarczają cukrów prostych. Stanowią dawkę witaminy C, której dzienna dawka powinna być dostarczana. Jagody znajdują się w pierwszej czterdziestce warzyw i owoców najbogatszych w antyoksydanty. Przeciwutleniacze są niezbędne do zmniejszenia ilości wolnych rodników. Są to szkodliwe cząstki powstające w ciągu naszego życia.

Z powyższych składników można uzyskać wiele prostych, szybkich w przygotowaniu przekąsek. Smaczną propozycją na upalne dni jest koktajl na bazie jogurtu zamiast kefiru. Do zblendowanych składników można dodać kostki lodu, aby napój był chłodniejszy. Następną propozycją jest jogurt z całymi owocami posypany ekstraktem z wanilii, który dopełni smak.

Taki posiłek ma 170 kcal, jest syty ale nie powoduje uczucia przepełnienia.

Autor: Łukasz Gołąb

Share This Post On