Suplementy z magnezem dla aktywnych fizycznie

0 votes

Magnez ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania naszego organizmu. Odpowiada za działanie systemu nerwowego, kurczliwość mięśni, poprawia wydolność organizmu, sprawność, wyniki sportowe, wytrzymałość oraz redukuje stres. Jest to równocześnie pierwiastek, którego z łatwością możemy się niestety pozbyć z organizmu, np. stosując używki, paląc papierosy, pijąc napoje zawierające alkohol. Magnez „ucieka” z naszego ciała również w trakcie wysiłku (poprzez pot).

magnez dla sportowcówNaturalnym źródłem magnezu są orzechy i kakao, które kojarzą się z tłuszczem, dlatego sportowcy unikają tych składników w swojej diecie. Rozpoczynają suplementację środkami dostępnymi w aptekach. Najczęściej zawierają one magnez pochodzenia syntetycznego, który nieco gorzej się wchłania, a także jest łatwiejszy do przedawkowania. Dużo trudniej o przedawkowanie w przypadku magnezu naturalnego, który znajduje się w ekstraktach z wód Morza Śródziemnego (w postaci tlenków, siarczanów, wodorotlenków, węglanów i chlorków magnezu). Różne źródła pochodzenia magnezu zapewniają jego lepsze wchłanianie i przyswajalność.

Magnez dla sportowców występuje pod postacią różnych preparatów. Suplementy powinny być pozbawione soi, pszenicy, żywych drożdży, glutenu, skrobi, sztucznych dodatków, substancji smakowych i zapachowych, agresywnych konserwantów, barwników oraz składników, które są modyfikowane genetycznie. Możemy się tego dowiedzieć przez stosowne certyfikaty, które powinny znajdować się na opakowaniu. Jest to ważne ze względu na stały wysiłek, jaki towarzyszy sportowcom podczas treningów. Niepożądane dodatki mogą zaburzać starannie ułożoną dietę i system pracy.

Magnez dla sportowców musi być skuteczny. Na rynku znajdują się olejki oraz płatki magnezowe, które pomagają wrócić do formy. Olejki służą do masowania określonych mięśni, przez co magnez ma szanse wchłonąć się przez skórę bezpośrednio w nadwyrężone miejsce. W ten sposób magnez dociera do określonego mięśnia nawet pięć razy szybciej niż drogą tradycyjną (przez przyjmowanie np. tabletek). Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest omijanie przez preparat układu trawiennego.

Autor: Maciej Mazurkiewicz

Share This Post On