Trening klatki piersiowej przy pomocy atlasu do ćwiczeń

0 votes

atlasy do ćwiczeńRozbudowa klatka piersiowa to powód do dumy każdego mężczyzny. Jeśli chcesz wypracować ładnie zarysowane mięśnie w tej części swojego ciała, prócz klasycznego treningu siłowego z wykorzystaniem sztangi i hantli, ćwiczyć możesz również na specjalnie przystosowanej do tego celu maszynie. Atlasy do ćwiczeń to wielofunkcyjny sprzęt treningowy pozwalający na wykonywanie dziesiątek różnych ćwiczeń fizycznych, na niemal każda partię mięśniową naszego ciała, również na klatkę piersiową. Trening przy pomocy atlasu może być uzupełnieniem treningu ze sztangą lub jego alternatywą, jeśli na przykład z jakichś powodów nie możemy wyciskać klasycznej sztangi. Co warte podkreślenia, profesjonalne atlasy do ćwiczeń to podstawowy sprzęt treningowy każdej dobrze wyposażonej siłowni, co tylko potwierdza uniwersalność i przydatność takiego sprzętu w różnych formach treningu, zwłaszcza w treningu siłowym.

Używając atlasów możemy wykonywać między innymi takie ćwiczenia na klatkę piersiową jak wyciskanie i rozpiętki. Tego typu ćwiczenia możemy wykonywać pod wieloma różnymi kątami, dzięki czemu łatwo aktywizować różne obszary mięśni, co wpływa nie tylko na urozmaicenie, ale i na większą efektywność treningu siłowego. Przykładem ćwiczeń na klatę na maszynie może być wyciskanie w pozycji poziomej, nachylonej w dół lub w pozycji uniesionej. Korzystając z atlasu treningowego wiele ćwiczeń na klatkę piersiową możemy wykonywać również w wygodnej pozycji siedzącej, a nawet stojącej. W tym ostatnim przypadku ćwiczymy za pomocą linek, które możemy podciągać bądź krzyżować, angażując w ten sposób różne grupy włókien mięśniowych zlokalizowanych w różnych obszarach klatki piersiowej. Trening z atlasem może być treningiem bardzo efektywnym, zwłaszcza gdy trenujemy z obciążeniami dostosowanymi do naszych aktualnych możliwości i gdy poszczególne ćwiczenia wykonujemy w prawidłowy sposób. Co warte podkreślenia, wyciskanie i rozpiętki przy użyciu atlasu do ćwiczeń są bezpieczniejsze niż trening z użyciem zwykłej sztangi czy hantli. Po prostu możliwy zakres ruchu jest ograniczony przez maszynę, a przez to ryzyko kontuzji staje się mniejsze.

Autor: Łukasz Gołąb

Share This Post On