Dieta truskawkowa

1 vote

Każdy dobrze wie, że owoce są źródłem witamin i cukrów. Dieta truskawkowa oparta jest na truskawkach, które mają wysoki wskaźnik błonnika pokarmowego. Dzięki niemu nie podjadamy między posiłkami. Przeznaczona jest dla osób poszukujących inspiracji na okres wiosenno-letni i dla tych chcących zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Wspomaganie odchudzania

Truskawki zwiększają uczucie sytości i mają właściwości moczopędne, dzięki czemu nadmiar wody z organizmu jest szybko usuwany. Są słodkie i kojarzą się z podwieczorkiem, dlatego będąc na tej diecie nie odczuwa się aż tak bardzo potrzeby podjadania słodyczy.

Dodatkowe plusy z jedzenia truskawek to między innymi zmniejszanie ryzyka zakrzepu krwi, obniżanie cholesterolu i zwiększenie odporności. Mają także wspaniały wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Kobiety planujące ciąże powinny w swojej diecie uwzględnić truskawki, ponieważ 6984506512_c1b27915ffsą one bogate w kwas foliowy.

Dieta truskawkowa jest bogata w białko i inne wartości odżywcze potrzebne do prawidłowego rozwijania się. Używane są w niej węglowodany o niskim IG, witaminy i dobre tłuszcze. Idealnie zbilansowane składniki pozwalają na zrzuceni kilku zbędnych kilo w smacznym stylu, bez głodzenia się. Truskawki przyspieszają przemianę materii, przeciwdziałają zaparciom i wzdęciom.

W diecie można znaleźć ciekawe przepisy na dania truskawkowe, które inspirują do gotowania. W dzień pierwszy zjada się ok 70 dag truskawek, trochę ryżu i jogurtu naturalnego. Poleca się pi dużo zielonej herbaty i wody, które mają zdolności oczyszczające organizm.

Przykładowym daniem z truskawek może być ryż z truskawkami, truskawki z mozarellą i zupa truskawkowa.

Należy pamiętać, że nie powinno stosować się jej dłużej niż 14 dni, ponieważ nie dostarcza ona wszystkich składników ożywczych i może być niebezpieczna dla naszego organizmu. Obciąża nerki i ma wysokie ryzyko efektu jo-jo.

Niektóre źródła donoszą, że przez 3 dni można schudnąć 2,5 kg, należy jednak pamiętać, że zdrowie jest najważniejsze i jeżeli tylko poczujemy się na tej diecie źle, należy ją przerwać.

Autor: Łukasz Gołąb

Share This Post On