Callanetics – prosta metoda ćwiczeń

0 votes

O metodzie ćwiczeń nazywanej „callanetics” zrobiło się głośno już w połowie lat osiemdziesiątych.  Wtedy to ta prosta, możliwa do wykonania w domu metoda ćwiczeń zaskarbiła sobie sympatię tysięcy kobiet na całym świecie. I choć obecnie nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem jak pilates, joga czy zumba, to jednak wciąż żyje i ma się nie najgorzej. Callanetics to zestaw  ćwiczeń ułożony przez Callan Pickney w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Callan Pickney była osobą o zaokrąglonych plecach i niezbyt prostych nogach.  Postanowiła skorygować wady własnej postawy wykorzystując opracowaną przez siebie metodę ćwiczeń. Dokonała tego w zaskakująco szybkim tempie i przy użyciu dosyć prostych ćwiczeń. Metoda Callan Pickney obejmuje intensywne ćwiczenia ramion, brzucha, pośladków, pleców i nóg, które  nie tylko ujędrniają, usprawniają i wzmacniają mięśnie, ale też ulepszają postawę, zwiększają ogólną kondycję i poprawiają samopoczucie.

 

Czym jest Callanetics?

Callanetics opiera się na ćwiczeniach poszczególnych partii mięśni za pomocą  niewielkich ale precyzyjnych ruchów, wykonywanych wielokrotnie. Mimo drobnych ruchów, są to ćwiczenia dosyć intensywne, które należy wykonywać 2-3 razy w tygodniu. Wykonywane regularnie przynoszą rezultaty już po kilku tygodniach.  Przy wykonywaniu ćwiczeń callanetics ważne jest zachowanie odpowiedniej postawy, jak również zalecanej kolejności ćwiczeń. Każdy trening składa się z rozgrzewki, serii ćwiczeń brzucha, ćwiczeń nóg, ćwiczeń bioder i rozciągania. Ponadto należy pamiętać o odpowiedniej technice oddychania i o wykonywaniu każdej serii ćwiczeń tyle razy, ile jest to zalecane.

 

Dlaczego Callanetics?

Osoby uprawiające callanetics przekonują, że efekty ćwiczeń można zauważyć nawet po dwóch tygodniach. Metoda ta nie tylko pozwala schudnąć, ale też uelastycznia i usprawnia całe ciało, poprawia ogólną kondycję i pozwala pozbyć się bólu kręgosłupa czy stawów. Podstawową zaletą ćwiczeń callanetics jest to, że nie potrzeba do nich żadnego sprzętu ani trenera – można trenować w domu,  w dowolnie wybranym przez siebie czasie, używając filmików lub opisów poszczególnych ćwiczeń dostępnych, między innymi w internecie lub na płytach DVD.  Dzięki stosunkowej prostocie, callanetics nie powoduje nadwyrężeń i kontuzji , tak więc samodzielny trening w domu jest wyjątkowo bezpieczny i skuteczny. Szukając najodpowiedniejszej formy ruchu dla siebie, koniecznie sprawdź callanetics – być może okaże się, że jest to odpowiednia metoda dla Ciebie!

Autor: Łukasz Gołąb

Share This Post On