Krótka charakterystyka odzieży termoaktywnej

0 votes

Odzież termoaktywna, dostępna obecnie w większości sklepów sportowych i turystycznych, cieszy się coraz większą popularnością wśród miłośników różnych rodzajów aktywności fizycznej. Oczywiście nie jest niezbędna: jazdę na rowerze, bieganie czy wędrówki górskie można równie dobrze uprawiać w zwykłym T-shircie, dresie bądź szortach.

Jednak chcąc zapewnić ciału optymalną ciepłotę w trakcie wysiłku, warto zaopatrzyć się w sportowy zestaw termoaktywny. Wspomoże on prawidłowe funkcjonowanie organizmu i udoskonali efekty uprawianego sportu, zapewniając większy komfort i swobodę ruchów.

Ubrania termoaktywne stworzone zostały specjalnie w celu regulowania ciepłoty ciała podczas wysiłku fizycznego – dzieje się to dzięki odprowadzaniu wilgoci z powierzchni skóry. Jednocześnie zapobiegają one nadmiernym stratom ciepła.

Co więcej, niektóre produkty termoaktywne działają bakteriostatycznie i poprzez kontrolę poziomu aktywności bakterii, utrzymują ich naturalną równowagę na skórze. Niewątpliwą zaletą odzieży termoaktywnej jest fakt, iż zawsze utrzymuje ona swój kształt i wygląd, jednocześnie pozwalając na duży komfort ruchów. Odzież termoaktywna bardzo dobrze przylega do ciała i nie traci elastyczności nawet po długim używaniu.

Szeroki wachlarz dostępnej na rynku odzieży termoaktywnej może utrudnić wybór odpowiedniego modelu, zwłaszcza osobom po raz pierwszy zaopatrującym się w tego typu produkty. Dlatego warto pamiętać, że przy wyborze odzieży termoaktywnej najlepiej jest kierować  się przede wszystkim jakością materiału (powinien jak najlepiej odprowadzać wilgoć – niestety, zwykle im lepsza jakoś materiału tym wyższa cena).

Dobierając odpowiedni krój, pamiętajmy, że odzież termoaktywna musi być obcisła, by jak najlepiej spełniać swoje zadanie (tak więc kupowanie luźnej koszulki termoaktywnej jest pozbawione sensu). Ponadto, w zależności od pory roku możemy zaopatrzyć się w odzież ciepłą, średnią lub lekką. Producenci  odzieży termoaktywnej prześcigają się w ulepszaniu swoich modeli – warto przedstawić sprzedawcy swoje oczekiwania: do uprawiania jakiego sportu będziemy dane ubranie nosić i na jaką porę roku go potrzebujemy.

Autor: Łukasz Gołąb

Share This Post On